Fizjoterapeuto – oto 3 rzeczy, które powinieneś mieć w swoim gabinecie

Dobrze wyposażony gabinet fizjoterapeutyczny to w dzisiejszych czasach podstawa. Sprawdź, co powinno znaleźć się w Twoim gabinecie, aby wyróżniał się wśród innych placówek i przyciągał klientów.

Po 1 – odpowiedni sprzęt

To rzecz najważniejsza i najbardziej oczywista. Podstawą każdego gabinetu fizjoterapii jest wysokiej jakości, certyfikowany sprzęt rehabilitacyjny. Z jego pomocą postawisz na nogi setki, a nawet tysiące pacjentów. Jeśli na początku zainwestujesz w lepsze urządzenia, posłużą Ci one bardzo długo. Zapomnisz o niespodziewanych, dodatkowych kosztach.

Na  wyposażenie Twojego gabinetu mają wpływ oferowane przez Ciebie zabiegi. Oprócz stołu czy drabinek rehabilitacyjnych, wśród podstawowych sprzętów w gabinecie czy na sali ćwiczeń powinny znaleźć się także specjalnie przygotowane stanowiska do ćwiczeń kończyn górnych i dolnych oraz manualnych. Przydatne są również zestawy do różnego rodzaju terapii – elektrycznych, magnetycznych czy ultradźwiękowych oraz lampy do naświetlań. Wszystkie zabiegi powinny być wykonywane wyłącznie sprzętem, który spełnia wymagania zawarte w ustawie o wyrobach medycznych i posiada odpowiednie certyfikaty. Warto więc przed zakupem całego wyposażenia zapoznać się z dokładną treścią ustawy.

Po 2 – program do obsługi gabinetu

Obecnie na rynku istnieje wiele programów ułatwiających życie zarówno fizjoterapeutom, jak i klientom. Wybierz taki, który spełni poniższe wymagania, a na pewno nie pożałujesz. Program do obsługi gabinetu rehabilitacyjnego powinien być przejrzysty i łatwy w obsłudze, umożliwiać gromadzenie wszystkich danych dotyczących pacjentów, historii ich chorób, przeprowadzonych zabiegów, a także komentarzy fizjoterapetów. Dobre oprogramowanie powinno posiadać również również inne funkcje usprawniające pracę oraz, a właściwie przede wszystkim, obsługę klienta. W najlepszych systemach dostępnych na rynku możesz prowadzić ewidencję całego sprzętu i stanów magazynowych, dokonywać rozliczeń, a także generować szczegółowe raporty i statystyki. Taki system przypomina także pacjentom o nadchodzącej wizycie, dzięki czemu nie musisz obawiać się pustych przebiegów i zmarnowanego czasu w trakcie pracy.

Po 3 – płatność kartą

Coraz więcej osób korzysta z płatności bezgotówkowych. Warto więc wyjść naprzeciw wymaganiom pacjentów i zainwestować w terminal. Płatności kartą to wygodne rozwiązanie nie tylko dla klientów, ale również dla Ciebie. To także większe bezpieczeństwo – bo nie trzeba przechowywać w gabinecie dużych ilości gotówki.