Projektowanie stron internetowych dla firm krok po kroku

Hosting i domena, wybór CMS-a, zaprojektowanie szaty graficznej czy przygotowanie contentu? Tworzenie stron www budzi duże emocje i wielu zlecających oraz wykonawców może pogubić się w chaosie zadań do wykonania i ich hierarchii ważności. Jak powinno wyglądać projektowanie stron internetowych, które będą przejrzyste, funkcjonalne i idealnie wpiszą się w wizerunek Twojej firmy? Od czego zacząć? Dowiedz się, jak zaplanować prace, aby uzyskać najlepszy efekt.

Ustal, po co potrzebujesz strony internetowej

Jeszcze zanim rozpoczniesz poszukiwania doświadczonego wykonawcy, oferującego strony internetowe dla firm, ustal w jakim dokładnie celu potrzebujesz witryny. Od odpowiedzi na to pytanie będzie zależeć rodzaj serwisu, jego konstrukcja i zawartość oraz sposób optymalizacji pod późniejsze pozycjonowanie.

Potrzebujesz miejsca, gdzie będziesz mógł odsyłać swoich Klientów? Wystarczy Ci prosta strona typu wizytówka z danymi firmy i krótką prezentacją oferty. Bez obaw możesz sięgnąć po budżetowe rozwiązanie i zdecydować się na stronę wykorzystującą gotowy szablon. Gdy chcesz zaprezentować jeden konkretny produktu lub usługę, świetnie sprawdzi się strona typu one-page.

Chcesz, aby witryna stała się miejscem komunikacji z odbiorcami, pozwalała prezentować rozbudowany zakres usług lub produktów, informować o aktualnych promocjach i ofertach sezonowych? Zamów projektowanie wielostronicowej strony www. Musi ona być doskonale dopracowana i przygotowana pod późniejsze kampanie SEO. Dobrze także, aby została połączona z firmowymi profilami w Social Mediach. Tutaj raczej nie sprawdzi się gotowy szablon. Lepszym rozwiązaniem będzie witryna z dedykowaną szatą graficzną, która zostanie zaprojektowana pod kątem identyfikacji wizualnej Twojej marki.

Profesjonalne strony internetowe, dedykowane nawet najbardziej wymagającym zlecającym, projektuje agencja ENITEO. W pakiecie firma zapewnia hosting i domenę, dopasowaną do potrzeb grafikę oraz szereg spersonalizowanych rozwiązań (np. indywidualnie zaprojektowane dodatki, dowolna ilość podstron). Tworzone strony www są responsywne i zoptymalizowane pod kątem SEO. Dodatkowo uruchomione zostają także statystyki Google Analytics.

Stwórz drzewo strony www

Wielu osobom wydaje się, że drzewo strony to tylko formalność, a jego dopracowywanie wcale nie jest konieczne. Projektowanie stron www wymaga jednak dobrej kategoryzacji informacji. Odpowiednia hierarchia danych pozwala ująć je w kategoriach od ogólnych do najbardziej szczegółowych. To znacznie ułatwia zaprojektowanie poszczególnych podstron serwisu (subpage) w taki sposób, aby użytkownik mógł intuicyjnie poruszać się po stronie i szybko znalazł dokładnie to, czego akurat potrzebuje.

Agencja oferująca projektowanie stron internetowych może zaproponować własne drzewo strony. Najlepiej jednak, gdy drzewo strony przygotuje sam właściciel firmy. To właśnie on najlepiej zna swoją markę, doskonale wie, które gałęzie przynoszą największe zyski, a których promocja szybko się nie zwróci, ponieważ stanowią jedynie uzupełnienie działalności. Podział contentu na kategorie będzie wtedy najtrafniej odzwierciedlał strukturę produktów lub usług oferowanych przez daną firmę.

Wybierz grupę docelową i przygotuj content

Sposób prezentowania informacji na witrynie powinien zostać dopasowany do grupy docelowej, do której kierujesz swoją ofertę. Zupełnie inna komunikacja sprawdzi się w przypadku firmy oferującej kolekcję odzieży młodzieżowej, a inna bawialni organizującej imprezy dla dzieci, kancelarii prawnej czy przedsiębiorstwa świadczącego usługi księgowe lub doradcze skierowane w stronę przedsiębiorstw.

Czasami wybranie ściśle określonego targetu jest dość trudne, ale najczęściej osoby zakładające działalność gospodarczą mają już obraz swojego „idealnego” Klienta. Podczas przygotowywania komunikatów marketingowych, warto więc skupić się na stylu życia, wartościach i oczekiwaniach konkretnej grupy docelowej. Dobry content powinien nie tylko opisywać ofertę, ale i odkrywać potrzeby odbiorców i przedstawiać produkty lub usługi w taki sposób, aby osoba odwiedzające strony internetowe czuła, że zakup daje jej wymierne korzyści.

Ważne jest także, aby projektowanie stron internetowych było zoptymalizowane pod kątem SEO. Treść warto więc przygotowywać w konsultacji ze specjalistą z tego zakresu. To pozwoli uwzględnić konkretne słowa kluczowe, które zostaną zastosowane podczas późniejszych kampanii. W ten sposób widoczność witryny w Google będzie wyższa. Takie strony www stają się nie tylko wizytówką, ale i ściągają ruch z wyszukiwarek.

Szata graficzna – postaw na spójny wizerunek swojej marki

Przygotowanie dobrego projektu graficznego wymaga nie tylko wyczucia estetycznego i pewnego talentu artystycznego, ale także dobrej znajomości branży oraz wartości konkretnej firmy. Tworzenie stron www powinno być integralną częścią promocji wizerunku marki. Spotkanie osoby zlecającej projekt z grafikiem może przynieść wymierne efekty. Mieszkańcy Krakowa i okolic mogą wybrać ofertę ENITEO – tworzenie stron www Kraków. Firma przygotowała specjalny pakiet dla Klientów z woj. małopolskiego. Jej siedziba mieści się zaledwie 60 km od Krakowa (około godzinę drogi), dlatego osoby zamawiające projektowanie stron internetowych mogą spotkać się z konsultantem i dograć wszelkie szczegóły projektu. Dzięki temu szata graficzna będzie harmonizować z wizją firmy oraz ofertą handlowo-usługą.

Ważne, aby projektant dobrze dobrał kolorystykę i rozmieszczenie poszczególnych elementów na kartach. Piękna grafika musi być jednocześnie funkcjonalna – najczęściej odbiorcy są przyzwyczajeni, że konkretne przyciski czy linki znajdują w ściśle określonych miejscach. Nie warto więc przesadzać z artystycznym polotem i utrudniać użytkownikom poruszania się po stronie www, ponieważ najpewniej przejdą wtedy do konkurencji, która po prostu ma bardziej przejrzystą witrynę.