Automatyzacja komunikacji w firmie – jak poprawić wydajność pracy?

Automatyzacja procesów biznesowych, w skład których wchodzi również komunikacja, oznacza zautomatyzowanie procesów za pomocą specjalnie przygotowanego oprogramowania. Dzięki temu znacznie zwiększona zostaje efektywność pracowników, a w konsekwencji całego biznesu. Co warto wiedzieć o automatyzacji?

Dlaczego automatyzacja procesów biznesowych poprawia wydajność pracy?

Automatyzacja procesów biznesowych (RPA) skupia się głównie na zadaniach powtarzalnych, rutynowych, które należy wykonywać regularnie, a przy tym zajmują one sporo czasu. Zautomatyzować można takie obszary biznesu jak m.in. relacje z klientami, analitykę, obroty itd.

Automatyzując takie aktywności, zyskuje się dużo cennego czasu, który można poświęcić na optymalizowanie działania firmy i jej rozwijanie, więcej uwagi można skupić na procesach kreatywnych oraz zadaniach wymagających niestandardowych rozwiązań. Automatyzacja procesów sprawia, że dana firma jest w stanie wykonać więcej pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu wykorzystywanych zasobów ludzkich.

Automatyzacja procesów eliminuje czynnik błędu ludzkiego, usprawnia pracę, a także zapewnia lepszą obsługę klientów. Należy zaznaczyć, że automatyzacja nie dąży do wyparcia pracowników i zastąpienia ich botami, lecz do ich wsparcia i ułatwienia im pracy.

Jak wygląda automatyzacja procesów biznesowych w obszarze komunikacji?

Automatyzacja komunikacji może być zastosowana na wielu płaszczyznach firmy, zarówno pomiędzy przedsiębiorstwem a klientami, jak i wewnątrz korporacji.

Dział obsługi klienta

Najczęściej automatyzowany jest dział obsługi klienta. Im większa firma, tym więcej zapytań wpływających do tego działu. Ich ręczna obsługa wydaje się w tym przypadku nieefektywna, zwłaszcza że większość pytań się powtarza. Dlatego wystarczającym rozwiązaniem jest zastosowanie chatbota, który zna odpowiedzi na najbardziej nurtujące klientów pytania.

Automatyzacja wewnątrz firmy

Automatyzacja sprawdza się doskonale również wewnątrz firmy, np. podczas zatrudniania nowych pracowników. Kiedy firma jest duża, rotacja nowo zatrudnianych osób jest spora, dlatego tłumaczenie po raz kolejny tej samej instrukcji wydaje się traceniem czasu. Utworzenie bazy wiedzy firmy dla nowych pracowników usprawni onboarding i sprawi, że szybciej zaczną oni wykonywać swoje obowiązki.

Obsługa mediów społecznościowych

Jeśli media społecznościowe są ważną częścią Twojej firmy, dobrze wiesz, jak czasochłonna może być ich moderacja. Automatyzacja komunikacji w social mediach daje nowe możliwości, dzięki którym obserwujących można zachęcić do aktywności poprzez organizowane w chatbotach konkursy, akcje storytellingowe itd.

Co to jest chmura internetowa i dlaczego warto zdecydować się na to rozwiązanie

Chmura dla firm to rozwiązanie, z którego powinny korzystać firmy bez względu na ich wielkość. Co to jest chmura internetowa? To usługa, która umożliwia przechowywanie danych na serwerze danego usługodawcy. W ramach INEA CloudPro możesz skorzystać z dwóch wygodnych modeli rozliczeniowych – godzinowego i abonamentowego.

Automatyzacja procesów w firmie sprawi, że Twój biznes posunie się mocno do przodu. Aby zabezpieczyć wszystkie informacje i poufne dane, postaw na niezawodne usługi chmury dla firm od INEA. Najwyższej jakości komponenty Dell i Intel oraz wirtualizacja klasy enterprise od lidera rynku Vmware to gwarancja pełnej skuteczności na lata.

Chmura dla firm INEA CloudPro to również profesjonalne, zgodne z RODO zabezpieczenia danych poufnych. Rozwiązanie to jest niezastąpione podczas pracy zdalnej, dzięki czemu pracownicy mają dostęp do materiałów 24/7/365.