Kto jest odpowiedzialny za zarządzanie zielenią w Sopocie?

weronika - sopocka - sopocka (3).jpg

Sopot – miasto położone między Gdańskiem a Gdynią. Kurort nadmorski mający najdłuższe molo w Europie! Uzdrowisko. Organizator słynnego festiwalu w Operze Leśnej. Takim go widzą turyści. A co z tysiącami mieszkańców? Oni zwracają uwagą na to, kto i jak zajmuje się czynnością, jaką jest zarządzanie Sopot, jak każde miasto ma specjalne jednostki budżetowe do tego przeznaczone.

Prezydent, a nie burmistrz

Co ciekawe, Sopot to najmniejsze miasto w naszym pięknym kraju funkcjonujące na prawach powiatu, gdzie organem wykonawczym jest prezydent. To właśnie on, a nie burmistrz, decyduje o wielu sprawach związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym czy wykonywaniem budżetu.

Co więcej, prezydent Sopotu ma wpływ na zatrudnianie, a następnie zwalnianie kierowników podległych mu jednostek organizacyjnych i budżetowych. Bezpośrednio także nadzoruje działalności ZDiZ. Co się kryje pod tym skrótem?

Zarządzanie drogami i zielenią

Wyjaśniamy. ZDiZ to po prostu nic innego jak Zarząd Dróg i Zieleni. Jest on odpowiedzialny za stan wszystkich jezdni oraz czystość. Oczywiście jego pole działania nie wychodzi poza granice administracyjne Sopotu. Trzeba sobie zadać jedno pytanie. Co należy do statutowych zadań owej jednostki?

Ruch na drogach publicznych to ważna sprawa. Odpowiadamy więc, że w siedzibie ZDiZ odbywa się jego profesjonalne, zgodne z przepisami prawa, Zarządzanie Sopot ma oczywiście jeszcze inne miejsca i punkty, o które trzeba dbać. Mowa o cmentarzu komunalnym, lasach, parkach, placach zabaw dla dzieci i drzewach rosnących przy drogach!

Reszta obowiązków

Wspomniane wyżej obowiązki to nie wszystko. Są także inne czynności, jeżeli chodzi o zarządzanie Sopot musi być dobrze oświetlony. Mało tego, nie bez znaczenia pozostają kwestie dotyczące realizacji zadań i zabezpieczenia potrzeb każdego mieszkańca (naprawianie awarii danej infrastruktury, monitorowanie itp. czynności).

Oczywiście te wszelkie zadania nie byłyby prowadzone w sposób w pełni profesjonalny, gdyby nie doświadczeni, dyżurujący wiele godzin pracownicy, którzy ukończyli odpowiednie studia wyższe. To oni przyjmują zgłoszenia od mieszkańców. Jadą na miejsce, by sprawdzić nieprawidłowości.